6 Temmuz 2013 Cumartesi

şikayetim var



Günlük hayatta en çok karşılaşılan sorunların başında tüketici sorunları geliyor. Birçok üretici ve pazarlamacı, ürettiği veya sattığı malı, pazarlama aşamasında parlatıp, iyi yönlerinden ve özelliklerinden dem vuruyor. Tüketici onu aldıktan sonra karşılaştığı bir sorunla ilgili pazarlamacıya gittiğinde, çoğu zaman sonuçsuz bir şekilde dönüyor. Çünkü çoğu insan maalesef malını satana kadar güler yüzlü ve iletişim halinde oluyor. Sonrasında bir sorun yaşadığında ara ki bulasın.
Günümüzde gittikçe bilinçlenen tüketiciler, bu duruma dur diyor. Özellikle tüketici hakları mahkemeleri sayesinde birçok insan haklarını koruyabiliyor. Bazen mahkemeye gitmeye gerek kalmadan da yapılan şikâyetler sonuç veriyor. Bunun için şikayetim var demek yeterli. Şikayetbank gibi siteler aracılığı ile her türlü memnuniyetsizlik ve şikayet yerine ulaşabiliyor, çeşitli çözüm yolları elde edilebiliyor. Üstelik birçok kategoride sorunları dile getirmek mümkün. İletişimden bilgisayara, bankacılık sorunlarından beyaz eşyaya, elektronikten emlak ve inşaata, kamu hizmetlerinden eğitime ve daha birçok alanda yaşanan sorunlara çözüm aramak, yetkililere ulaşmak, bu yapılan girişimle mümkün.
Eğer sizde aldığınız üründe sizden kaynaklanmayan bir hata olduğunu düşünüyorsanız ve yetkililere sesinizi bir türlü duyuramıyorsanız, bu portalı kullanabilirsiniz. Çünkü kimse hakkından vazgeçmek zorunda değil. Herkes aldatıldığını ve kandırıldığını düşünen her alanda hakkını arama noktasında kararlı olursa, bu da üreticilere ve pazarlamacılara bir baskı oluşturacak, onlar da sonradan bunlarla uğraşmak yerine başta daha dikkatli davranacaklardır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder